Tél volt, beléptem az áruházba
Anyától pár rúbellel felruházva
A nyúzott tetőn át beesett a hó,
s latyakos lett tőle a vályogpadló.
Könyvet nem veszek. Abból itt csak azt viszik
ahol wcpapírra művésznéven ketten írnak szar sci-fit
Az élelmiszerosztályon viszont egy hétre betárazhatsz
S a földre esettekből féláron választhatsz
Kelendő a primőr, de fogytán az áru
Cibálják is egymást a vásárlók bőszen
Egy rohadt almán kaphattak hajba
S szanaszét gurul sok aszott szőlőszem
Darabos már a tej, zöldell a felvágott
Penetráns hagymafej, penészes, elrágott-
Sajt szaga terjeng.
De lám, a húspultnál friss árú gőzölög!
Ott nő rajta az emberi szőr még. Beállok a sorba -
S odakerülve ráköpök.
Legalább megborotválhatták volna.
Az eladók szutykosak, magukra nem adnak
A polcok mögé járnak: pisálnak, szarnak.
S ha kérdezed őket, körbevesznek, kikacagnak.
"Bolond kis koboldom, mit hiszel?
Tudjuk mi jól hogy csak svindlizel!
Pakold ki a zsebed, s állj haptákba
Vagy hátraviszünk a raktárba!"
De az, aki Velencét víz alá nyomta
Vagy a sok zsidót engedte raportra
S kezétől két nagy torony leomolt
Nos ő akkor, velem kegyelmet gyakorolt
Mert már épp vagy hatan vettek volna körbe
Mikor új hús érkezett a gyermekmegőrzőbe.
Leléceltem, s futottam, futottam hazáig
Kézmosás után még vagy egy óráig -
Reszkettem, s a hideg még ma is néha kiráz
Rémálmaimban gyötör ... az ÁRUHÁZ!!!

("Vagyok, mint minden ember:

Fenség, Észak fok, Titok, Idegenség, Lidérces, messze-fény")

süti beállítások módosítása